Spis treĹci:
§. 1. Postanowienia ogólne
§. 2. Definicje
§. 3. Rodzaje i zakres usĹug Ĺwiadczonych drogÄ
elektronicznÄ
§. 4. Warunki Ĺwiadczenia usĹug drogÄ
elektronicznÄ
§. 5. Rejestracja, warunki zawierania i rozwiÄ
zywania umĂłw o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
§. 6. Warunki sprzedaşy
§. 7. OdstÄ
pienie od umowy sprzedaĹźy
§. 8. Prawa i obowiÄ
zki stron
§. 9. PĹatnoĹci
§. 10. Ochrona danych osobowych
§. 11. Reklamacje
§. 12. Postanowienia koĹcowe
Â
Â
§. 1 POSTANOWIENIA OGĂLNE
1. Niniejszy Regulamin zostaĹ sporzÄ
dzony na podstawie przepisĂłw prawa obowiÄ
zujÄ
cych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Regulamin wraz z przepisami prawa w sposĂłb wyĹÄ
czny i wyczerpujÄ
cy regulujÄ
kwestie dotyczÄ
ce korzystania ze Sklepu Internetowego ibm-shop.pl-shop.pl dostÄpnego pod adresem http://ibm.compan.info/content/2-regulamin.
2. Regulamin okreĹla w szczegĂłlnoĹci:
a. rodzaje i zakres usĹug Ĺwiadczonych drogÄ
elektronicznÄ
,
b. warunki Ĺwiadczenia usĹug drogÄ
elektronicznÄ
, w tym:
i. wymagania techniczne niezbÄdne do wspĂłĹpracy z systemem teleinformatycznym, ktĂłrym posĹuguje siÄ Operator Sklepu,
ii. zakaz dostarczania przez UĹźytkownikĂłw treĹci o charakterze bezprawnym,
c. warunki zawierania i rozwiÄ
zywania umĂłw o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
,
d. tryb postÄpowania reklamacyjnego.
3. Operatorem Sklepu Internetowego ibm-shop.pl jest firma COMPAN IT sp.k. z siedzibÄ
w Jeleniej GĂłrze przy ul. WojewĂłdzka 13a, 58-560, Jelenia GĂłra, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaĹalnoĹci Gospodarczej, NIP: 6112734236, Tel. 75 64 32 113, tel. kom. 500 322 232, fax 75 64 32 112
4. Operator Sklepu Internetowego ibm-shop.pl Ĺwiadczy usĹugi wymienione w niniejszym Regulaminie na zasadach w nim okreĹlonych.
§. 2 DEFENICJE
1. Operator Sklepu, SprzedajÄ
cy â Operator Sklepu Internetowego ibm-shop.pl, o ktĂłrym mowa w §. 1 ust. 3 Regulaminu;
2. UĹźytkownik, KupujÄ
cy â kaĹźda osoba fizyczna posiadajÄ
ca peĹnÄ
zdolnoĹÄ do czynnoĹci prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadajÄ
ca osobowoĹci prawnej, ktĂłrej ustawa przyznaje zdolnoĹÄ prawnÄ
.
3. PrzedsiÄbiorca â UĹźytkownik wykonujÄ
cy dziaĹalnoĹÄ gospodarczÄ
w rozumieniu przepisĂłw ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie dziaĹalnoĹci gospodarczej (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 220 poz. 1447 z późn. zm.),
4. Konsument â UĹźytkownik bÄdÄ
cy osobÄ
fizycznÄ
dokonujÄ
cy czynnoĹci prawnej niezwiÄ
zanej bezpoĹrednio z jej dziaĹalnoĹciÄ
gospodarczÄ
lub zawodowÄ
.
5. Sklep â Sklep Internetowy ibm-shop.pl dostÄpny pod adresem internetowym http://www.ibm-shop.pl
6. Regulamin â Niniejszy Regulamin Ĺwiadczenia usĹug drogÄ
elektronicznÄ
,
7. Dni robocze â dni tygodnia od poniedziaĹku do piÄ
tku, z wyĹÄ
czeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
8. Konto UĹźytkownika â miejsce dostÄpne dla UĹźytkownikĂłw Sklepu po wprowadzeniu adresu e-mail i hasĹa, umoĹźliwiajÄ
ce m.in. zamawianie towaru, Ĺledzenie stanu realizacji zamĂłwienia, zmianÄ i poprawianie danych osobowych, itp.
9. Cookies â niewielkie pliki tekstowe, zapisywane w celu utrzymania sesji UĹźytkownika (po zalogowaniu), dziÄki ktĂłrej UĹźytkownik nie musi na kaĹźdej stronie wpisywaÄ nazwy UĹźytkownika i hasĹa, tworzenia statystyk oglÄ
dalnoĹci, prezentacji reklam internetowych o treĹci najbardziej zbliĹźonej do zainteresowaĹ UĹźytkownika oraz tworzenia ankiet internetowych i zabezpieczania ich przed wielokrotnym gĹosowaniem przez te same osoby. Pliki te nie gromadzÄ
danych osobowych UĹźytkownika, nie zmieniajÄ
konfiguracji jego komputera, nie sĹuĹźÄ
do instalowania bÄ
dĹş deinstalacji jakichkolwiek programĂłw komputerowych, wirusĂłw lub trojanĂłw, nie ingerujÄ
w integralnoĹÄ systemu bÄ
dĹş danych UĹźytkownika, nie sÄ
przetwarzanie przez inne serwisy internetowe i mogÄ
byÄ w kaĹźdym momencie usuniÄte przez UĹźytkownika.
§. 3. RODZAJE I ZAKRES USĹUG ĹWIADCZONYCH DROGÄ ELEKTRONICZNÄ
1. Operator Sklepu prowadzi sprzedaĹź towarĂłw za poĹrednictwem Sklepu Internetowego ibm-shop.pl oraz Ĺwiadczy usĹugÄ âNewsletterâ.
2. UsĹugi Ĺwiadczone drogÄ
elektronicznÄ
na podstawie niniejszego Regulaminu polegajÄ
na umoşliwieniu korzystania ze Sklepu Internetowego ibm-shop.pl w celu zawarcia umowy sprzedaşy oraz jej realizacji.
3. UsĹuga âNewsletterâ polega na przesyĹaniu wiadomoĹci zawierajÄ
cej informacje o aktualnej ofercie, promocjach, rabatach i zniĹźkach. UsĹuga jest bezpĹatna i wymaga wyraĹźenia zgodny na przesyĹanie informacji handlowych.
4. Umowa o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
zawierana jest na czas nieokreĹlony.
5. ZamĂłwienia, w sposĂłb okreĹlony w §. 6., moĹźna skĹadaÄ po dokonaniu rejestracji.
6. UĹźytkownik, ktĂłry dokonaĹ rejestracji moĹźe zĹoĹźyÄ ZamĂłwienie po zalogowaniu siÄ na Konto UĹźytkownika podajÄ
c adres e-mail i hasĹo.
7. ZamĂłwienia realizowane sÄ
na terytorium Polski. Istnieje takĹźe moĹźliwoĹÄ wysyĹki za granicÄ. W takim przypadku warunki sprzedaĹźy i wysyĹki towaru za granicÄ sÄ
kaĹźdorazowo uzgadniane indywidualnie z KupujÄ
cym.
8. Cennik dostawy stanowi zaĹÄ
cznik do niniejszego Regulaminu.
§. 4. WARUNKI ĹWIADCZENIA USĹUG DROGÄ ELEKTRONICZNÄ
1. W celu korzystania z usĹug Ĺwiadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu UĹźytkownik powinien posiadaÄ:
a. PrzeglÄ
darkÄ internetowÄ
: Internet Explorer w wersji nie starszej niĹź 7.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niĹź 3.0 lub Chrome (wszystkie wersje) lub Opera w wersji nie starszej niĹź 2,
b. WĹÄ
czonÄ
obsĹugÄ Java Script,
c. Aktywny adres e-mail.
2. UĹźytkownik moĹźe wyraziÄ zgodÄ na wĹÄ
czenie obsĹugi plikĂłw Cookies. SzczegĂłĹowe informacje o celu przechowywania i uzyskiwania dostÄpu do informacji za pomocÄ
plikĂłw Cookies, a takĹźe moĹźliwoĹci okreĹlenia przez UĹźytkownika warunkĂłw przechowywania lub uzyskiwania dostÄpu do informacji zawartych w plikach Cookies, za pomocÄ
ustawieĹ oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez UĹźytkownika telekomunikacyjnym urzÄ
dzeniu koĹcowym lub konfiguracji usĹugi znajdujÄ
siÄ w http://www.compan.info/content/6-polityka-cookies
3. Warunkiem Ĺwiadczenia usĹug okreĹlonych w Regulaminie jest zapoznanie siÄ i zaakceptowanie wszystkich postanowieĹ niniejszego Regulaminu.
§. 5. REJESTRACJA, WARUNKI ZAWIERANIA I ROZWIÄZYWANIA UMĂW O ĹWIADCZENIE USĹUG DROGÄ ELEKTRONICZNÄ
1. Rejestracja jest bezpĹatna i dobrowolna. Po dokonaniu rejestracji dla UĹźytkownika tworzone jest indywidualne Konto UĹźytkownika.
2. UĹźytkownik, w celu rejestracji, powinien wypeĹniÄ formularz rejestracyjny. Do rejestracji niezbÄdne jest podanie: aktywnego adresu e-mail, loginu oraz ustawienie hasĹa.
3. W trakcie rejestracji moĹźliwe jest takĹźe podanie danych do wysyĹki. W przypadku, gdy formularz wypeĹnia Konsument sÄ
to:
        - ImiÄ i nazwisko
        - Adres zamieszkania (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, wojewĂłdztwo, kraj),Â
        - Numer telefonu.
4. JeĹźeli formularz rejestracyjny wypeĹnia przedsiÄbiorca do wysyĹki zakupionych towarĂłw naleĹźy podaÄ:
       - FirmÄ,
       - Numer Identyfikacji Podatkowej (NIP),
       - Adres siedziby (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miasto, województwo, kraj),
       - ImiÄ i nazwisko osoby do kontaktu,
       - Numer telefonu.
5. Po dokonaniu rejestracji na podany przez UĹźytkownika adres e-mail zostanie wysĹana informacja potwierdzajÄ
ca o rejestracjÄ.
6. Operator Sklepu moĹźe odmĂłwiÄ zarejestrowania UĹźytkownika jeĹźeli zachodzÄ
przypadki okreĹlone w ust. 11.
7. Zawarcie umowy o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
jest rĂłwnoznaczne ze zĹoĹźeniem oĹwiadczeĹ nastÄpujÄ
cych treĹci:
a. przystÄpujÄ do korzystania z usĹug dobrowolnie,
b. speĹniam przewidziane w Regulaminie warunki zostania UĹźytkownikiem,
c. dane zawarte w formularzu rejestracyjnym sÄ
zgodne z prawdÄ
i nie naruszajÄ
praw osĂłb trzecich,
d. wyraĹźam zgodÄ na zawarcie umowy drogÄ
elektronicznÄ
,
e. wyraĹźam zgodÄ na otrzymywanie na wskazane w formularzu rejestracyjnym dane korespondencyjne informacji systemowych, wiadomoĹci od Operatora oraz informacji o utrudnieniach, zmianach czy przerwach technicznych w dziaĹaniu Sklepu,
8. UĹźytkownik moĹźe w kaĹźdym czasie wypowiedzieÄ umowÄ o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
.
9. Operator Sklepu moĹźe wypowiedzieÄ umowÄ o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
jeĹźeli UĹźytkownik nie wykazywaĹ aktywnoĹci w Sklepie, w szczegĂłlnoĹci nie zĹoĹźyĹ zamĂłwienia lub nie logowaĹ siÄ na Konto UĹźytkownika w ciÄ
gu 12 miesiÄcy od ostatniej aktywnoĹci.
10. Wypowiedzenie umowy przez ktĂłrÄ
kolwiek ze stron, jak rĂłwnieĹź jej rozwiÄ
zanie za obustronnÄ
zgodÄ
jest rĂłwnoznaczne z zablokowaniem UĹźytkownikowi dostÄpu do Konta UĹźytkownika oraz jego usuniÄciem.
11. Operator Sklepu moĹźe wypowiedzieÄ umowÄ o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
, jeĹli:
a. cel rejestracji lub sposĂłb korzystania z usĹug jest oczywiĹcie sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu,
b. dziaĹalnoĹÄ UĹźytkownika jest sprzeczna z obowiÄ
zujÄ
cymi normami obyczajowymi, nawoĹuje do przemocy bÄ
dĹş popeĹnienia przestÄpstwa, a takĹźe jeĹli narusza prawa osĂłb trzecich,
c. otrzymaĹ urzÄdowe zawiadomienie o bezprawnym charakterze podanych danych lub zwiÄ
zanej z nimi dziaĹalnoĹci,
d. uzyskaĹ wiarygodnÄ
wiadomoĹÄ o bezprawnym charakterze podanych danych lub zwiÄ
zanej z nimi dziaĹalnoĹci i uprzednio zawiadomiĹ UĹźytkownika o zamiarze uniemoĹźliwienia dostÄpu do Konta UĹźytkownika,
e. UĹźytkownik dopuszcza siÄ przesyĹania niezamĂłwionych informacji handlowych,
f. UĹźytkownik w raĹźÄ
cy lub uporczywy sposĂłb narusza postanowienia Regulaminu,
g. podane przez KupujÄ
cego dane adresowe budzÄ
obiektywnie uzasadnione wÄ
tpliwoĹci co do ich poprawnoĹci lub zgodnoĹci z prawdÄ
a wÄ
tpliwoĹci tych nie udaĹo siÄ usunÄ
Ä w drodze kontaktu telefonicznego lub za poĹrednictwem wiadomoĹci e-mail.
12. Przez obiektywnie uzasadnione wÄ
tpliwoĹci, o ktĂłrych mowa w ust. 11 pkt g. naleĹźy rozumieÄ w szczegĂłlnoĹci podanie nieistniejÄ
cej miejscowoĹci, podanie nazwy nieistniejÄ
cej ulicy w danej miejscowoĹci, podanie jako nazwy odbiorcy danych fikcyjnych (np. postaci bajkowych)..
13. OĹwiadczenie o wypowiedzeniu umowy o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
skĹadane przez Operatora Sklepu zostanie przesĹane na podany w Koncie UĹźytkownika adres e-mail. Wypowiedzenie umowy o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
skutkuje trwaĹym usuniÄciem Konta UĹźytkownika. OĹwiadczenie o wypowiedzeniu umowy o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
skĹadane przez UĹźytkownika moĹźe zostaÄ zĹoĹźone przez przesĹanie jego treĹci na adres e-mail podany do kontaktu w osobnej zakĹadce strony internetowej Sklepu lub poprzez usuniÄcie Konta UĹźytkownika.
14. JeĹźeli wypowiedzenie nastÄ
piĹo ze strony Operatora Sklepu ponowna rejestracja jest moĹźliwa po uzyskaniu zgody Operatora.
15. Wypowiedzenie lub rozwiÄ
zanie za zgodÄ
stron umowy o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
pozostaje bez wpĹywu na wykonanie juĹź zawartych umĂłw sprzedaĹźy, chyba Ĺźe strony postanowiÄ
inaczej.
16. Termin wypowiedzenia umowy w przypadkach wskazanych w ust. 9 i 11 wynosi 14 dni.
§. 6. WARUNKI SPRZEDAŝY
1. Operator Sklepu prowadzi sprzedaĹź towarĂłw prezentowanych na stronach Sklepu Internetowego ibm-shop.pl.
2. Stronami umowy sprzedaĹźy zawieranej za poĹrednictwem Sklepu Internetowego ibm-shop.pl sÄ
: SprzedajÄ
cy oraz KupujÄ
cy.
3. Umowa sprzedaĹźy moĹźe zostaÄ zawarta z UĹźytkownikiem zarejestrowanym (posiadajÄ
cym Konto UĹźytkownika). UĹźytkownik niezarejestrowany, w celu zawarcia umowy sprzedaĹźy musi zarejestrowaÄ siÄ w Sklepie, po dokonaniu rejestracji tworzone jest Konto UĹźytkownika.
4. Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu nie stanowiÄ
oferty w rozumieniu art. 66 § 1 lub 543 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.; dalej: Kodeks cywilny). Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowiÄ
jedynie zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
5. SprzedajÄ
cy zastrzega sobie prawo do zmiany cen oraz wycofania poszczegĂłlnych towarĂłw prezentowanych na stronie Sklepu. Zmiana cen lub wycofanie towaru nie dotyczy zamĂłwieĹ przyjÄtych do realizacji.
6. Sklep prowadzi zarĂłwno sprzedaĹź detalicznÄ
, jak i hurtowÄ
.
7. Do zawarcia umowy sprzedaĹźy dochodzi poprzez zĹoĹźenie zamĂłwienia przez UĹźytkownika i jego akceptacji przez SprzedajÄ
cego, z zastrzeĹźeniem ust. 10-12. SzczegĂłĹowy opis trybu zawarcia umowy sprzedaĹźy okreĹlajÄ
postanowienia ust. 8-12.
8. ZamĂłwienia dokonywane za poĹrednictwem strony internetowej moĹźna skĹadaÄ 24 godziny na dobÄ przez caĹy rok. ZamĂłwienia zĹoĹźone w dni robocze po godz. 13.00, w soboty, w niedziele oraz w ĹwiÄta bÄdÄ
rozpatrywane nastÄpnego dnia roboczego. ZamĂłwienie skĹadane telefonicznie przyjmowane sÄ
w godzinach 08:00 â 16:00.
9. ZĹoĹźenie zamĂłwienia za poĹrednictwem strony internetowej stanowi ofertÄ zakupu w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, ktĂłra jest wiÄ
ĹźÄ
ca w terminie 5 dni roboczych (po tym czasie wygasa) i skĹada siÄ z nastÄpujÄ
cych czynnoĹci:
a. wybrania towarĂłw spoĹrĂłd prezentowanych na stronach Sklepu,
b. dodania ich do koszyka,
c. wybrania sposobu zapĹaty i dostawy,
d. zalogowania do Konta UĹźytkownika w przypadku, gdy zamĂłwienie skĹada UĹźytkownik zarejestrowany, chyba Ĺźe zalogowaĹ siÄ wczeĹniej,
e. klikniÄcia przycisku "ZamĂłwienie".
10. W odpowiedzi na zĹoĹźone zamĂłwienie SprzedajÄ
cy, w terminie 5 dni roboczych, wysyĹa wiadomoĹÄ e-mail na podany przez UĹźytkownika adres e-mail lub kontaktuje siÄ telefonicznie w celu:
a. zaakceptowania zamĂłwienia (oferty) â w takim przypadku umowa sprzedaĹźy zostaje zawarta w dniu zĹoĹźenia oĹwiadczenia,
b. odmowy przyjÄcia zamĂłwienia (oferty) â w takim przypadku nie dochodzi do zawarcia umowy,
c. propozycji zmian, tzw. kontroferta â w takim przypadku do zawarcia umowy konieczna jest akceptacja kontroferty przez UĹźytkownika.
11. PrzyczynÄ
wystÄ
pienia z kontrofertÄ
, o ktĂłrej mowa w ust. 10 pkt c mogÄ
byÄ w szczegĂłlnoĹci takie okolicznoĹci jak: brak towarĂłw w magazynie lub u dostawcĂłw Sklepu, itp.
12. Kontroferta, o ktĂłrej mowa w ust. 10 pkt c jest wiÄ
ĹźÄ
ca dla SprzedajÄ
cego w terminie 2 dni. Po tym czasie kontroferta wygasa. Akceptacja kontroferty przez UĹźytkownika w terminie jej obowiÄ
zywania (2 dni) powoduje zawarcie umowy sprzedaĹźy na warunkach okreĹlonych w kontrofercie.
13. Wszystkie ceny prezentowane na stronach internetowych Sklepu ibm-shop.pl podawane sÄ
w polskich zĹotych (PLN) i zawierajÄ
podatek VAT. Podane ceny nie zawierajÄ
kosztĂłw przesyĹki.
14. Sklep ibm-shop.pl wystawia paragon lub fakturÄ VAT na zakupiony towar. Aby otrzymaÄ fakturÄ VAT UĹźytkownik powinien poprawnie wypeĹniÄ dane firmy wraz z NIP.
15. Kontakt ze strony przedstawiciela SprzedajÄ
cego, o ktĂłrym mowa w ust. 10 jest teĹź okazjÄ
do ewentualnego skorygowania bĹÄdnie podanych danych osobowych lub bĹÄdnie dokonanego zamĂłwienia. Późniejsze dokonanie zmian w zamĂłwieniu moĹźe byÄ utrudnione, gdyĹź od momentu zawarcia umowy sprzedaĹźy zamĂłwienie zostaje skierowane do realizacji i towar moĹźe znajdowaÄ siÄ juĹź w drodze do KupujÄ
cego. Niemniej, SprzedajÄ
cy deklaruje, iĹź obsĹuga Sklepu doĹoĹźy staraĹ, aby w kaĹźdym momencie, nawet po zawarciu umowy sprzedaĹźy, umoĹźliwiÄ KupujÄ
cemu zmianÄ danych do dostawy, a takĹźe (do momentu wysĹania przesyĹki) zmianÄ treĹci zamĂłwienia.
16. SprzedajÄ
cy moĹźe w kaĹźdym czasie dokonaÄ weryfikacji poprawnoĹci i prawdziwoĹci danych wprowadzonych przez UĹźytkownika. SprzedajÄ
cemu przysĹuguje prawo do odstÄ
pienia od umowy sprzedaşy w terminie 10 roboczych od dnia zawarcia umowy w sytuacjach, o których mowa w § 5 ust. 11 pkt g..
17. Sprzedawca doĹoĹźy wszelkich staraĹ, aby czas realizacji zlecenia byĹ jak najkrĂłtszy, jednak nie dĹuĹźszy niĹź 14 dni roboczych.
Â
§. 7. ODSTÄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAĹťY
1. Zgodnie z ustawÄ
z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektĂłrych praw konsumentĂłw oraz o odpowiedzialnoĹci za szkodÄ wyrzÄ
dzonÄ
przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.) UĹźytkownik bÄdÄ
cy Konsumentem ma prawo do odstÄ
pienia od umowy sprzedaĹźy bez podania przyczyn, w terminie 10 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia towaru. Do zachowania terminu wystarczy wysĹanie pisemnego oĹwiadczenia przed upĹywem terminu.
2. Prawo do odstÄ
pienia od umowy sprzedaĹźy zawartej na odlegĹoĹÄ, o ktĂłrym mowa w ust. 1. nie przysĹuguje Konsumentowi w wypadku:
a. Ĺwiadczenia usĹug rozpoczÄtego, za zgodÄ
konsumenta, przed upĹywem terminu, o ktĂłrym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektĂłrych praw konsumentĂłw oraz o odpowiedzialnoĹci za szkodÄ wyrzÄ
dzonÄ
przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r. Nr 22, poz. 271 z późn. zm.), Â
b. dotyczÄ
cych nagraĹ audialnych i wizualnych oraz zapisanych na informatycznych noĹnikach danych po usuniÄciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,
c. umĂłw dotyczÄ
cych ĹwiadczeĹ, za ktĂłre cena lub wynagrodzenie zaleĹźy wyĹÄ
cznie od ruchu cen na rynku finansowym, d. ĹwiadczeĹ o wĹaĹciwoĹciach okreĹlonych przez konsumenta w zĹoĹźonym przez niego zamĂłwieniu lub ĹciĹle zwiÄ
zanych z jego osobÄ
, Â
3. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z prawa odstÄ
pienia od umowy, Konsument jest obowiÄ
zany odesĹaÄ towar niezwĹocznie tj. w terminie nie dĹuĹźszym niĹź 14 (czternaĹcie) dni na adres Sklepu w stanie niezmienionym, chyba Ĺźe zmiana byĹa konieczna w granicach zwykĹego zarzÄ
du. Konsument powinien zwrĂłciÄ towar w takim skĹadzie iloĹciowym i jakoĹciowym, z zastrzeĹźeniem zdania pierwszego, jaki otrzymaĹ od SprzedajÄ
cego. W szczegĂłlnoĹci powinien doĹÄ
czyÄ wszelkie otrzymane wraz z towarem czÄĹci, akcesoria, instrukcje, warunki uĹźytkowania, itp. dokumenty (nie dotyczy dowodu zakupu) a takĹźe oryginalne opakowanie rĂłwnieĹź wtedy, gdy zostaĹo usuniÄte w ramach wykonywania zwykĹego zarzÄ
du rzeczÄ
sprzedanÄ
.
4. Zwrot zapĹaconej przez UĹźytkownika kwoty zostanie dokonany przelewem na wskazane przez UĹźytkownika konto bankowe.
5. SprzedajÄ
cy nie przyjmuje przesyĹek odsyĹanych za pobraniem.
§. 8. PRAWA I OBOWIÄZKI STRON
1. Operator Sklepu doĹoĹźy wszelkich staraĹ, aby Sklep Internetowy ibm-shop.pl oraz wszystkie usĹugi udostÄpniane za jego poĹrednictwem dziaĹaĹy w sposĂłb ciÄ
gĹy bez jakichkolwiek zakĹĂłceĹ.
2. Operator Sklepu zastrzega sobie prawo do ingerencji w strukturÄ technicznÄ
Konta UĹźytkownika, w celu zdiagnozowania nieprawidĹowoĹci w funkcjonowaniu usĹug Sklepu.
3. Operator Sklepu zastrzega sobie prawo do czasowego, nie dĹuĹźszego jednak niĹź 48 h wyĹÄ
czenia niektĂłrych funkcjonalnoĹci Sklepu w celu jego ulepszenia, dodawania usĹug lub przeprowadzania konserwacji za uprzednim poinformowaniem UĹźytkownikĂłw zarejestrowanych z odpowiednim wyprzedzeniem.
4. UĹźytkownik jest zobowiÄ
zany niezwĹocznie aktualizowaÄ podane podczas rejestracji dane w przypadku ich zmiany.
5. UĹźytkownik zobowiÄ
zany jest zachowaÄ w tajemnicy i zabezpieczyÄ login oraz hasĹo dostÄpu do Konta UĹźytkownika w taki sposĂłb, aby nie miaĹy do nich dostÄpu osoby nieuprawnione.
6. UĹźytkownikowi nie wolno przekazywaÄ z wykorzystaniem Sklepu treĹci bezprawnych.
§. 9. PĹATNOĹCI
1. Za zakupy w Sklepie moĹźna zapĹaciÄ w nastÄpujÄ
cy sposĂłb:
a. Przelewem na rachunek bankowy,
b. Przy odbiorze, czyli za pobraniem,
c. GotĂłwkÄ
, przy odbiorze osobistym.
2. Dane do przelewu:Â
COMPAN ITÂ sp.k. Dancewicz JarosĹaw
WojewĂłdzka 13a
58-500 Jelenia GĂłra
NIP: 6112734236
PKO Bank Polski SA
22 1020 2124 0000 8002 0163 0409
3. W przypadku zapĹaty przelewem na rachunek bankowy towar wysyĹany jest po wpĹyniÄciu kwoty na rachunek. W tytule przelewu zamawiajÄ
cy powinien podaÄ numer zamĂłwienia.
4. W przypadku pĹatnoĹci przy odbiorze przesyĹka wysyĹana jest po weryfikacji poprawnoĹci danych adresowych.
5. W przypadku pĹatnoĹci gotĂłwkÄ
, przy odbiorze osobistym, towar wydawany jest w siedzibie sklepu, po weryfikacji poprawnoĹci danych KupujÄ
cego i zapĹaty okreĹlonej kwoty.
§. 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Administratorem Pani/a danych osobowych jest Compan It sp.k. z siedzibÄ
w Jeleniej GĂłrze przy ul. WojewĂłdzka 13a, posĹugujÄ
cy siÄ adresem e-mail: sklep@ibm-shop.pl .Â
2. W sprawach zwiÄ
zanych z Pani/a danymi proszÄ kontaktowaÄ siÄ z Administratorem Ochrony Danych, e-mail: rodo@ibm-shop.pl.
3. Dane bÄdÄ
przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy sprzedaĹźy oraz wysyĹki newslettera na podstawie zawarcia umowy sprzedaĹźy oraz umowy o prowadzenie konta klienta w naszym sklepie.
4. Dane mogÄ
byÄ udostÄpniane firmie DHL lub innej firmie kurierskiej w celu prawidĹowej realizacji usĹug okreĹlonych w regulaminie .
5. Dane bÄdÄ
przechowywane przez okres 5 lat.
6. Ma Pan/i prawo dostÄpu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usuniÄcia, ĹźÄ
dania ograniczenia przetwarzania.
7. Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyraĹźenia zgody na przetwarzanie danych do jej wycofanie. Skorzystanie  prawa cofniÄcia zgody nie ma wpĹywu na przetwarzanie, ktĂłre miaĹo miejsce do momentu wycofania zgody.
8. Ma Pan/i takĹźe prawo do przenoszenia danych.Â
9. PrzysĹuguje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.Â
Â
§. 11. REKLAMACJE
1. UĹźytkownikowi przysĹuguje prawo zĹoĹźenia reklamacji zarĂłwno odnoĹnie wykonania umowy sprzedaĹźy jak i wykonania umowy o Ĺwiadczenie usĹug drogÄ
elektronicznÄ
.
2. KaĹźdy zakupiony w e-sklepie produkt objÄty jest gwarancjÄ
producenta. DĹugoĹÄ okresu gwarancyjnego jest okreĹlana przez producenta i róşna u poszczegĂłlnych producentĂłw. Ponadto gwarancja udzielana jest rĂłwnieĹź na urzÄ
dzenia refabrykowane (odnawiane). DĹugoĹÄ okresu gwarancyjnego udzielanego przez Operatora Sklepu wynosi 12 miesiÄcy, istnieje moĹźliwoĹÄ odpĹatnego przedĹuĹźenia gwarancji na okres do 36 miesiÄcy.
3. ZgĹoszenie reklamacyjne powinno, aczkolwiek nie jest to wymĂłg rozpatrzenia reklamacji, zostaÄ zĹoĹźone na wypeĹnionym czytelnie formularzu zawierajÄ
cym:
a. ImiÄ i nazwisko,
b. numer zamĂłwienia
c. opis niezgodnoĹci towaru z umowÄ
,
d. datÄ zakupu
e. numer faktury VAT lub paragonu
4. Zastosowanie siÄ do ust. 3 bÄdzie stanowiĹo uĹatwienie i pozwoli na sprawniejsze rozpatrzenie reklamacji.
5. Reklamacje moĹźna skĹadaÄ mailowo pod adresem e-mail: reklamacje@ibm-shop.pl lub telefonicznie pod nr telefonu 500 322 232.
6. Reklamacja zostanie rozpatrzona w ciÄ
gu 14 dni od daty dostarczenia towaru.
§. 12. POSTANOWIENIA KOĹCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie majÄ
odpowiednie przepisy prawa polskiego.
2. W razie sporu powstaĹego w zwiÄ
zku z wykonywaniem umowy zawartej na podstawie Regulaminu strony zobowiÄ
zujÄ
siÄ do jego rozstrzygniÄcia w sposĂłb polubowny dziaĹajÄ
c w dobrej wierze.
3. W razie niemoĹźliwoĹci dojĹcia do porozumienia w sposĂłb wskazany w ust. 2. sÄ
dem wĹaĹciwym miejscowo dla rozstrzygniÄcia sporu bÄdzie sÄ
d wĹaĹciwy dla siedziby Operatora Sklepu. Zdanie poprzedzajÄ
ce nie ma zastosowania do sporĂłw, ktĂłrych stronÄ
jest konsument.
4. O kaĹźdej zmianie Regulaminu Operator Sklepu powiadomi zarejestrowanych KlientĂłw poprzez wiadomoĹÄ e-mail z prawem wypowiedzenia umowy w terminie 14 dni. Zmiany Regulaminu wchodzÄ
 w şycie z upĹywem terminu wypowiedzenia. Do zamĂłwieĹ zĹoĹźonych przed wejĹciem w şycie zmian Regulaminu, stosuje siÄ postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiÄ
zujÄ
cym w chwili zĹoĹźenia zamĂłwienia.
5. Regulamin obowiÄ
zuje od dnia 02.04.2013